Hunger.


En grej som alltid har funnits här ute på lägret är att man är konstnant hungrig! Det är inte så jätte kul då man verkligen är vrålhungrig! Tur är det dock att det är hyfsat nyttig mat som erbjuds! Jag har ätit bönor och bulgur typ... och lite dressing till det. Frukost har vart macka eller flingor och lunch idag var pasta penne med lins gryta. Okej? Nja... Tar förmycket!" Borde ta på ansiet talrikarna istället, tar ju mindre då! Bulgur är ju sådär nyttigt men det är bättre än annat så att säga!
Jag har inte hunnit gå varvet! Har velat men idag hinner jag inte och igår spöregna det plus att det är lite folk som jag vill umgås med! Funderar dock på att ta mina koffeintabletter och sätta igång med mindre mat och mer promenader! En dag som denna när jag går uppför en backe minst fyra gånger och det är en bra bit att gå så gör det inte så jätte mycket! men det är när jag sitter inne på kontoret som jag måste gå mer!

Jag måste också säga att jag är lite stolt över mig själv idag!
Jag har vart sån att jag inte har vågat göra vissa saker och låtit andra göra det hellre som jag tycker är obehaglige. Men idag och igår så har jag stått upp lite mer för migsjälv! Det har gjort så att jag har tyckt att det har vart roligare! Måste fortsätta att peppa mig själv till att göra saker! Nu tex så har jag hållt i en aktivitet som ajg inte har tyckt har vart så jätte rolig förut men jag sa till mig själv att skärpa mig och inse att det är faktiskt roligt och då har det blivit det!! ^^

Åh! Jag känner mig riktigt glad nu! ^^

Kommentarer
Postat av: Ebba

Vad bra, vad duktig du är! :) Att äta på en assiett kanske är lite överdrivet, försök att ta en lagom portion isf en överfull portion på en vanlig tallrik, och bara en portion? Ät enligt tallriksmodellen. Är det att du är så hungrig eller är den bara ett sug, en "inre hunger" som vill ha så mkt?



Skitbra att du vågar gå utanför din trygghetszon och testa nya saker! :) Hoppas ni får fint väder <3 PoK

2010-05-02 @ 09:25:54
URL: http://srecanosmeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0