döda mig!


   Hemma... kul att man kommer hem en timme senare idag när man vill träna imorgon>.< MEN AJG SKA TRÄNA!!!

   Var rena döden på jobbet! Sluta inte komma bilar i driven och vi hade kö ut till dörrarna i kassan>.< allt tog ca 5 min att få, specielt från bopen! (friterat) som jag var tvungen att ta hand om plus driven>.< menjagäritne bitter nej nej nej! Har ju fptt slita! Dock att tillägga sååt jag en halv morotskaka till plus tre mozza sticks>.< 105 och 145kcal var där...

   men det känns bra.. 4ookcal bränt genom att bara gå idag om inte mer.. den räknar konstigt och jag är inte säker på hur jag ska tolka den^^

   nu ska jag sova, hörs nog mer i mon!

   puss

Kommentarer
Postat av: thinbeauty

åh, jag vill oxå ha en stegräknare. & en matvåg oxå. men min mamma skulle bli hur misstänksam som helst, så jag vågar inte..



joo, jag fattar vad du menar med att det är coolt och hemskt på samma gång, eftersom det liksom är dieter som framkallar ätstörningar, men för mig är det bara bra att gå ner i vikt, då vet jag att jag kommer att må bättre, eftersom jag tror att jag kommer vara mer självsäker, och må bra. som det är just nu jämför jag mig bara hela tiden med andra vilket knappast höjer min självkänsla..



jo, jag vet hur det är att säga nej, jättesvårt. enda personen jag nog inte kan säga nej till är min moster, men med dom andra har jag vant mig att säga att jag inte orkar eller något sånt..



http://wwwc.aftonbladet.se/vikt/jsp/kalorikollen/kalorikoll.jsp



där kan du kolla vad det innehåller i olika matvaror per 100 gram, och per portion tror jag oxå :)

2009-09-12 @ 11:21:22
URL: http://thinbeauty.devote.se
Postat av: ebba

Hade en stegräknare förut, men fattade aldrig hur jag skulle mäta och stilla in "mitt stegs längd", så jag gav upp. Men har den i en låda någonstans... Skulle vara kul att testa nån gång pch se hur mkt jag rör på mig en vanlig dag...



Nu när jag pluggar sitter jag ju mest ned haha. Men du lär ju springa häcken av dig på jobbet, det vet jag iaf att jag gjorde på mitt restaurangjobb och det var säkert ändå lugnare än Donken! Det är skitbra motion, sån motion du dessutom får betalt för! :D (tänk positivt!)



Hrm, jag tycker att "ta livet med en klackspark" låter så.. fult. Eller typ, ok att man ska vara positiv. Men det uttrycket låter som en person som inte bryr sig alls utan trivs med att sitta i sin lägenhet betald av pappa och dricka vin hela dagarna och skiter i allting för man vet att alla andra kommer ordna allt åt en...



Men jag fattar vad du menar. Man tjänar SÅ MKT på att försöka se lösningar - och inte bara problem och svårigheter. Jag har alltid burit runt med så mkt oro och ångest över saker som hänt förr eller som kanske händer i framtiden att jag helt enkelt inte orkat leva i nuet. Därav offerkoftan och vräkkräk, som ger ett andhål där jag slipper tänka på gamla och nya orosmoment och istället faktist får leva i nuet; bara maten in i halsen och sedan ut i toan och sedan sova. En enkel lösning...



För det riktigt jobbiga är ju att leva i nuet och acceptera att man inte kan styra över allting. Men vill man leva livet fullt ut måste man acceptera det, och lära sig koppla av och njuta av livet - och då ett problem uppenbarar sig ser man till att hantera det på bästa sätt och hitta på en lösning, men man ska inte gå och oroa sig för alla ev fel som kan uppstå för den sakens skull!



Nu blev det en uppsats igen. Men jag smiter undan en tegelsten i sakrätt, ;P, ska dock återgå till lite mer plugg nu. :)



Ta hand om dig sötnos, puss

2009-09-12 @ 16:35:49
URL: http://volimte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0