Uppe medtuppen, om inte innan


   men ingen träning... Hade väll bestämt migredan igårattjaginte skulle träna.. fitta asså! Varförvill jaginte? Nu sitter jag bara här ändå liksom! Kan nte åkaförän om en timme om jaginte ska vara där super tidigt >.<

   Sitter och huttrar. Föstrena läcker in kyla och min balkong dörr går ju inte att stängahelt och hållet sådet blir ganska kallt härjust nu... Hur mycket läcker fönstrena? Jo om jaghar ett ljus tänt vid de så blåses det ut>.<

   Vad ska jag göra? en timme kvar... Visstjag ska sminka mig men det tar inte en timme! Kanske kanfläta in det lilla hårjaghartill två inbakadlängst medsidorna... Kansitta lite på ansiktsboken, mendet är ju inte så kul liksom>.< är inte likaberoende som ajgvar förut... Men alltid kul att sevadsomhänderute i världen. Fickredapå nu att en tjej jag jobba medförutska ha barn, fickredapå ngra månadersedanattenannan skulleockså habarn, honharfått och jag tycker seriöst synd om ungen ör jagkundeverkligen inte stå ut med henne, fårse hurden ungen mår om ngraår liksom>.<
   Hehe en annan bra sak är att jagfår mail av killen i somras på fejsan. ^^ mna kan också kolla på bilder på folk. Känns lite som att man spionerar och det är lite jobbigt att se bilder på killar man vart med ellergillaroch samtidigt inse att det blir inget eller aldrig vart ngt ellerattman blev rå dissad pga världens hemskaste brud... inte kul... fan jagbehöver en pojke, jag ärbara trgisk som sitterhär ochdrömmer om allt härhela tiden... Jag behöver ngn som kan hålla om mig och säga ttallt ärbraochdet kommer bara vara solsken, gröna ängar, hello kittys ochsvampbobs överallt! Jag behöverdet verkligen! =Ett liv...


   Nu frukost...

   kramar

Kommentarer
Postat av: danni ♥

För att diagnosen ska kunna fastställas måste patienten uppfylla vissa kriterier, varav de somatiska (fysiska) är:



* Vikten understiger minst 15% av den förväntade (minst 15% under normalviktsgränsen) dvs. en undervikt på BMI 17,5 och nedåt.



Hos barn en vikt som bara är 85% av den förväntade enligt barnets individuella viktkurva.



* Hos fullvuxna kvinnor (18 år +): amenorré, dvs. minst tre uteblivna menstruationer i rad



De psykiska kriterierna är:



* Patienten lider av panikartad rädsla för att öka i vikt, sk. viktfobi (uttrycket myntat av engelske professorn Arthur Crisp)

* Patienten har felaktig kroppsuppfattning



Av dessa kriterier är undervikten och viktfobin de absoluta, som måste förekomma för att diagnosen skall kunna fastställas medicinskt. Om patienten inte uppfyller dessa (främst kriterium nr. 1) men tex. uppfyller de andra kriterierna ställs istället diagnosen ÄS UNS, (ospecifierbar ätstörning) tillsvidare patienten eventuellt gått ner ännu mer. En normalviktig kan inte vara anorektiker men kan mycket väl ändå ha sjukdomens snedvridna tänkande. [6]



I fattigare delar av världen kan en annan variant av sjukdomen förekomma, som är sällsynt i västvärlden i och med att bla. utseendefixeringen är mindre i dessa områden. Denna variant kännetecknas i regelrätt självsvält, men utan viktfobi. De flesta av dessa anorektiker är inte rädda för att bli feta men föredrar ändå svälten framför att äta av psykologiska skäl. Denna variant är likväl ändå lika dödlig som den anorexia nervosa som domineras av viktfobi.

2009-10-15 @ 12:17:10
URL: http://psycological.blogg.se/
Postat av: ebba

hej sötnos! Jag tycker du ska kontakta din hyresvärd, för du har rätt till en godtagbar standard på din hyresrätt även under pågående hyrestid, och det är hyresvärdens skyldighet att reparera förslitningsskador som uppstår! Du ska inte behöva betala en krona för det, eftersom att det inte är du som av oaktsamhet har förstört något, tex balkongdörren eller slitit loss listen till ett fönster...



Jag FATTAR exakt vad du menar med längtan efter en kille. Men jag försöker intala mig att jag inte ska hänga upp mitt liv på att "allt blir bra bara jag hittar en kille" - vi är självständiga starka tjejer som kan ta hand om oss själva, vad ska vi med en man till?? En man är en bonus, inte ett måste! Och en man ska man inte skaffa sig "första bästa för att slippa vara ensam" utan han ska väljas med omsorg! Försök tänka så, jag vet det är jättesvårt men det är faktist sant... !!



Ush, hatar facebook, jag gillar inte att veta att folk kan "snoka" och ta reda på saker om mig. Det känns lite integritetskränkande och dessutom så kan man aldrig dra en vit lögn för att slippa jobba situationer - genom facebook kan allt komma fram pga av andra människor.... :S (och om man som jag älskar att dra vita lögner för att vara själv med sin äs och ångest så är det fan inte bra...)



Försök planera in 3 träningspass i veckan i förväg! Och peppa dig dagligen inför de passen. Att träna för ofta är sämst för motivationen, att träna lagom är bäst både för psyket och för kroppens fysik eftersom den då kan utvecklas och inte bara slitas ned av träningen!



ta hand om dig sötnos, puss

2009-10-15 @ 13:22:20
URL: http://volimte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0