jobb


  Shit det tog mig fyra dagar innan ajg tog mig in här igen. Och dåhar jag inte ens vart inne här en ändå gång sen dess>.< Orsak? Jag harjobbat som en liten fitta mån-tors! Vart sjukt mycket att göra och ajg har vart så himla trött! Jag däcka klockan elva (Vilket är välldigt tidigt för mig:P) och börjat åtta dagen efter (Jobbat 8-17 pass) men vart där klockan sju för att jag ville ha lite extra tid (obetald) till saker.
   Jag har inte ätit så mycket... brukar bli två grova scones som jag köper på espresso house innan jobbet och lite cola zero (Yesh jag har börjat dricka det! Från att jag hata det till att det faktiskt funkar nu:P) Sen har det vart små grejor på kvällarna>.< var på krogen med en kompis i måndags och vi käka en tallrik med ost nachos..., tisdags vart det två glassar i rån efter jobbet och wook med mormor och morfar hemma (Som dock är gott och nyttigt^^) och igår var jag på krogen igen med en annan kompis och smaka lite av hennes pommes med bernaise sås som verkligen bara smaka smör! Problemet dock är ju att är man lite lagom lullig och glad såkopplas ångesten och tankarna bort så att man kan typ käka vad som helst! Gör irriterande... Idag har jag vart och fikat med lite vänner, blev en fullkornsmacka med mozzarella, soltorkade tomater och en nötpaj bit...
 
   Har tänkt på det som folk sagt att jag måste öta små måltider. Jag har tänkt pådet flera gånger men orkar/kommer inte ihåg att förbereda sånt till jobbet, det finns inte många tillfällen som ajg kan ta små mat pauser på jobbet då vi bara har max två raster! Jag kanske verklgien ska försöka göra det i helgen och prova på hur det är! Funderar på om jag kan stå ut med kall dagen efter nyttig wok på rasten... fan jag skulle vilja köra på typ havregrynsdiet igen. Men också ngt som ajg måste få upp i så fall är ju att käka äpplen och sånt! Vilket är välldigt svårt då ajg typ aldrig har gjort det i mitt liv. Det är inget som ajg tror mina föräldrar har lärt mig. Att bara äta ett äpple för att det är gott.. kanske beror på att ajg var så kräsen när jag var liten^^ Sen så har ajg ju haft tankar välldigt länge på att köpa sallads grejor och ha. men det blir aldrig av och ajg glömmer när jag väl är och handlar>.<

   Fan ursälter ursäkter ursäkter... Det är ju ngt jag är bra på iaf. Och det känns så nedstämmande när jag ser och läser och hör då...

   Haha läste precis i min Hälsa tidning som jag fick från Life store när jag köpte mina RC. Det stod om besvärliga magar och ajg har haft en välldigt kronglig magen de senaste tre dagarna. Den har vart svullen, gjort ont och ajg har vart tvungen att springa på toa ofta (Jag har bajsat som ett as också vilket är dock skönt^^ mycket bättre än när det inte kommer ngt alls:P) Saker man borde undvika och göra för att lindra är 1 Stress 2 Att äta i lugn och ro 3 undvika skrovmål och fet mat 4 vara försiktig med en del mat som lätt ger gaser så som baljväxter, lök och kålväxter. Även tuggummi och kolsyrade drycker kan förvärra besvären.
   Mitt svar på det 1 Jag jobbar på en snabbmats restaurang som arbetsledare. 2 Om jag äter så är jag fortf stressad och tänker konstant på om de klarar sig utan mig. 3 jag försöker ju undvika skrovmål och fet mat. Men som sagt jag jobbar på en snabbmats restaurang >:< 4 Jag typ knarkar tuggumi och Kolsyrade läsker för att inte äta så mycket...
   Jag har alltså typ allt emot mig för att åen balanserad mage igentligen... Stressen kan bli svår att undvika då det faktiskt ingår i mitt jobb. Äta i lung och ro borde ajg fixa då tpom min chef säger att man måste göra det för att klara av jobbet. Undvika fet mat och skriv mål måste jag defenitivt göra! Menfan jag tänker inte ge upp tuggummi och kolsyran!

   an nu är ajg sen! Ska till en kompis och träffa lite folk och ha det trevligt^^ Kanske ska bli tatuerad också av kompisen som vill bli tatuerare^^ kul kul

   Skriver när jag kan!

   puss hej!

Kommentarer
Postat av: ebba

Jag säger bara TESTA att äta ca 800-900 kalorier per dag i 5-6 små måltider! Visst, jag har slarvat och hoppat frukosten nån dag - men ändå = på EN vecka så jag ÄTIT varje dag gått ned 2,3 kg! (och då vägde jag mig ändå ca 15 min efter att ha ätit + druckit precis!)



Pengar är ett evigt gissel.. Jag fick dock fina beskedet att jag ska få tillbaka pengar på skatten så jag kommer att klara mig i sommar (ska ju inte jobba, utan plugga sommarkurs o få csn halva lovet, och "bara vara ledig" andra halvan). Men jag har tur som har världens bästa mamma, hon har det inte gott ställt men skulle alltid ställa upp om jag bad om det. Hon har tom erbjudit sig att försörja mig under alla 9 terminerna så jag slipper börja mitt liv med skulder! (fatta, hon har knappt pengar till sig själv och erbjuder sig att jobba extra för min skull! vilken mamma lixom! :) Men mitt slit förra året borde räcka iaf 2-3 år nu när jag inte behöver betala de där svindyra körlektionerna ;P



Inte för att tjata, men jobbet blir säkert lättare om du får ett jämnt inflöde av lite kalorier hela tiden! Men jag veet hur satans svårt det är, för helst av allt vill man ju bara svälta o gå ned i vikt över en natt!!! Det är ju GRYMT bra att redan vara arbetsledare! Det är en skitbra merit ifall du söker ett nnat jobb eftersom alla vet att du då kan ta ansvar + tåla stress + ha många bollar i luften! :)



Hoppas att du mår bra och glöm inte att höra av dig lite oftare så jag vet hur du mår! Blir ju orolig annars! (det är sant!!) puss& kram!!

2009-04-10 @ 10:51:56
URL: http://thelittlethings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0