E som i Ekonomisk är inte lika med mig


  Jag gick och la mig i tid igår hense the lack of skrivande. Kommer inte orka svara heller på ngn kommentar idag.  Vi firade min mormor idag, hon fyller år på fredag så min mor och mina syskon åkte ned overraskade henne. Hon blev jätte glad och man märkte hur glada både hon och morfar var hela kvällen att ha sina två barn och alla barnbarn nere och fira. (tror faktiskt inte att det var bara alkoholen där^^) Och det kändes bra. Lite ångest över det jag åt, men det är samma gamma vanöiga tankar. Mitt huvud orkar inte ens räkna upp de i sig själv, men ni kan nog gissa vilka det är. Vi säger de allihopa om och om igen... Huvudsalen kände jag nu var att Mormor var glad (Och att ajg var den ända osm inte åt upp allt på talriken *skäms för tanken*)
  
Min mor skjutsade hem mig sen när vi hade fikat hos mormor (--- Nä jag orkar inte säga vad det var.) De två av mina bröder som inte hade sett lägenheten fölljde med och min mellan bror (Som ajg hade ett jätte roligt samtal om filmer med och vi har typ samma filmsmak^^) fick låna lite filmer.

   Sen börja vi komma in på ekonomin. Den suger. Fick tvåhundra och jag tycker verkligen inte om att ta emot det. För mat
sa hon. Sure om det innebär, mjöl, potatis, vitlök och annat grönt och skönt. Så blir jag faktiskt nöjd med det. Min första tanke var att det är det det absolut inte kommer gå till... Sen kom vi in på mitt konto och om räkningar som var sena pga deras fuuking bank som har strulat till det... Hon sa att är det ngt jag inte vill så är det att komma till inkasso. När de gick gick jag och kolla i mina räkningar (Gamla) och visst fan står det inkasso på en...
   Jag bryter ihop. Kännerhur jag inte kan stoppa tårarna. Kände bara att det inte var värt det längre, ingen idée med ngt. Värsta är att det är bankens fel och min fuuking depressions fel eller abort. Sats hade inte kommit så långt, men jag tänkte på den. Den som det stod inkasso påvar till västragötalands regionen. Så antingen är det depressions samtalet (Medicinen) eller aborten. Och det kändes så jäfla typiskt att jag som mår så jäfla dåligt ska må sämre pga ngt som skulle hjälpa mig mot det.. Skicka mess till min mor och sa att det inte är ngn idée längre att hjälpa då det har gått så långt. Hon ringer upp och jag säger vad det gäller. Det första jag måste göra är att gå och prata med sats igen (RIngde de i helgen och de skulle ringa mig innan Måndag... icke då) ochsen ringa till det här andra. Hon trodde inte det var hos riktiga Inkasso (Kronofogden) och skulle hjälpa mig att betala det sålänge ifall att... Det lugna mig lite grann nu.

   Vet ni vad det värsta var? Att när jag fick den här Panik attacken när jag läste inkasso på pappret var att ajg insåg att jag typ inte hade ngn att ringa eller smsa till och få stöd. R har inte hört avsig på länge inte heller Jo. E har jagi nte hört ngt ifrån sen jag skicka messet med att jag kände mig sårad i fredags. R och Em, vet jag inte bara varför jag itne kan. De stödjer mig det vet jag men jag vet inte varför ajg inte kan messa de. Antar att det är R och Jo jag igentligen vill ha stöd från... men men... Fan kan inte R bara messa och säga att han har haft slut på pengar så att ajg slipper sitta och oroa mig för att det är pga mig eller att han har träffat ngn>.< fan ajg ÄR verkligen--- vet inte. Desperat är fel ord..

   over and out

Kommentarer
Postat av: ebba

Men gumman!



Att du får en påminnelse, eller att påminelsen gått till inkasso är inte automatiskt lika med att du har fått en anmärkning hos Kronofogden. Så om du betalar den på en gång, får du betala en extra avgift men slipper anmärkning hos Kronofogden! Så låt din mamma betala den, trots att du inte vill stå i skuld.



För annars kan du får problem i framtiden, med att hyra lägenhet, teckna abonnemang/lån etc...



Vad kul att du kunnde koppla bort de dåliga tankarna tillräckligt för att njuta lite med familjen. De är trots allt de viktigaste vi har...! :)



(Varit hets + kräk fri i 20 dagar nu, du anar inte hur lättad och glad jag känner mig! Ser definitivt att den perioden är över nu, och vill ALDRIG tillbaka! Men samtidigt så rädd för jag vill ju gå ned i vikt, hoppa över måltider, slippa känna mig mätt & fet... men det var ju "bantningen" som alltid ledde mig rakt in i en HÄ... Så jag vet inte alls vad jag ska göra...? Ska jag satsa på att banta och ta den risken att det blir ett bakslag och en HÄ? Eller ska jag bara skita i allt och försöka gå ned dessa 4 kilon sakta sakta som fan....och vara tjock? )



ta hand om dig sötnos!! Föressten, hört ngt mera om ifall de skulle spela in Snabba Cash i din lägenhet?

2009-04-22 @ 12:19:40
URL: http://thelittlethings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0