Men vad fan liksom! Varför händer detta?!


Min ena blygis och huden kring klitoris har svullnat upp till dubbla storlek. Och jag tyckte att de var fula innan! Så idag sover jag utan trosor vilket jag aldrig gör förutom när jag ligger med ngn! Dessutom var blygisen jätte torr så jag tänkte spraya babyolja påt, då jag har hört att det ska vara okej, men hittar inte den! :( så jag tog helisan salva, då det är typ den fetaste krämen jag har! Nej jag vet inte om det var bra men det kommer mer! Jag har ngnstans hört att olivolja/annan matolja kan man ha ngnstans. Jag kommer inte ihåg exakt var (muffen eller ej) men det känns som att det var ngt gynnen på ungdomsmottagningen sa när jag ringde första gången. Jo det var det! Hon trodde att jag hade en friktionsskada och sa att man kan ta olja för att underlätta lite! Peeew, slipper jag vara orolig för att jag tänkt fel :P
Iaf! Så olivolja har åkt på lite också men jag är fortf torr. Kanske är det för att de har svullnat?! Jag tror jag får avakta tills imon för o se vad som händer!

Det är verkligen inte bekvämt och det har börjat klia lite igen... Jag googla "det kliar i underlivet" och då kom det fram massa olika saker (jag rekomenderar 1177s hemsida. Ni vet sjukdoms tele numret 1177!). Iaf så stod det att det kan vara obalans i underlivet, kanske är det så att det kliar för att jag är torr?! Att det har svullnat kan ju bero på två saker. Ett, att jag har kliat. Två, pga salvan jag smörjde på. Båda känns lika sannolika liksom.

Nä nu blir det sängen så att jag kan vakna imon och se så att det blir bättre!^^

Kommentarer
Postat av: Ebba

Gud det låter som att dina problem aldrig tar slut :( Jag har ingen erfarenhet av liknande situationer så jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men om det inte gått över på 2-3 dagar borde du gå till gyn igen?



Låter lite skumt att man ska ha matolja på så känsla ställen, men tydligen så smörjer folk in hela huden och håret och allting med olivolja... Å ena sidan är det ju "naturligt" till skillnad ifrån kemiska krämer... men det känns lite skumt ändå haha :P

2010-03-14 @ 12:56:34
URL: http://srecanosmeh.blogg.se/
Postat av: danni

friktionsskada, fyfan vad jag skrattade där. <3

2010-03-20 @ 20:44:06
URL: http://autumnpromises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0