Fan vad dålig jm

Jag känner mig som inte uppdaterar! Men antar man får såna perioder ibland när man helt enkelt känner sig tom på idéer liksom.

Kan ju berätta lite om dagen. Jag kom en timme förtidigt till jobbet då jag räkna fel på klockan, typiskt mig. Jobbade mellan pass så känner mig helt slut verkligen efter det! Jag har dock vart duktig hittills! ^^

frukost: En tallrik havregrynsgröt.

lunch: En burk tonfisk och en halv scone.

övrigt: Trepåsar med morötter och dip.

Det känns faktiskt riktigt bra! Nu ska jag hem och kura ned mig i soffan med en skål popcorn och Stargate; The ark of truth!!! Lite ost också kanske.

Jag har börjat fundera på att sluta äta bröd, pasta och mer saker med mjöl i. Fast inte havregryn. Är det GI som man säger nej till mjöl?
Jag har känt länge att jag vill sluta äta sånt, bröd äter jag knappt hemma alls ändå men det kanske kan ge mig en liten puff. Sen så hatar jag känslan av en bröd klumpi magen...
Räknas knäckebröd?


Kommentarer
Postat av: Ebba

Atkins utesluter alla kolhydrater. GI uteslåter de snabba. Tex all sorts mjukt bröd (många även knäckebröd, det är som fullkornsbröd fast dräddat hårt typ), nästan all frukt osv...



Men hela grejen med atkins/gi är att man inte bara ska utesluta kolhydrater - men ska fylla på med fett & proteiner! Skär man bara ner på kolhydraterna så är det mer som att "banta" och man blir hungrig, trött, orkeslös osv. Det är ju typ det klassiska misstaget!



Kolhydrater ger snabb energi. Fett ger mättnad och energi på lång sikt. Så man måste ha mycket av en av dem, det är därför alla dieter baseras kring ett av dem! (och det är därför som många som utesluter dem båda får "frosseriattacker")



Inte kul när vagnarna inte går som de ska och man pga kommer för sent till saker och ting :( HATAR all denna snö - asså det är ju typ en meter snö ute nu :S

2010-02-20 @ 08:34:06
URL: http://srecanosmeh.blogg.se/
Postat av: c

GI säger nej till alla kolhydrater =)

2010-02-24 @ 14:08:34
URL: http://autumnpromises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0