6


  3 donuts, 2 salladsbröd, 1 paj. Än så länge...

Kommentarer
Postat av: ebba

Söta snälla rara Thea! Du måste ÄTA MAT!! Ät gröt till frukost, ät en portion mat till lunch, ät en macka till mellis, ät en portion mat till middag.



Det är SÅ MKT lättare att stå emot onyttig mat ifall man är mätt och balanserad! 1 dounut = ca 500 kalorier va? Det där är ditt dagsbehov i kalorier - men visst har du trots det varit hungrig sen igen? För det är sånt som inte mättar, som ger blodsockerdippar!!



Ifall du äter 4 ggr per dag men väljer nyttiga och bra saker kan du bli mätt och äta mycket på typ 1500 kalorier - utan att behöva vara hungrig.



Ja jag vet, sjukt tråkigt att laga mat när man bor ensam. + att man inte VILL äta eftersom att man VILL banta och VILL gå ned i vikt.



Men just nu tror jag du gör exakt samma sak som jag höll på med när jag var inne i bulimin... låter bli mat och går hungrig, och sedan freakar ut på att hetsa i mig allt det onyttiga som jag förbjudit mig själv att äta - just för att jag är så hungrig, trött slut och uppgiven för att svälten inte gjort mig nå smalare ändå... Och efter att man ätit massa äckel, så VILL man ju banta och svälta igen... Och kroppen blir sjukt obalanserad, man mår dåligt och man orkar aldrig någonting för både kroppen och psyket är helt slutkört.



Så SNÄLLA söta du, försök åtminstånde att äta mat och satsa på att träna för att gå ned i vikt? Jag vet, jag trodde inte heller på detta bara för 8-9 månader sedan - men det funkade för mig så det kommer funka för dig med!!

2009-10-17 @ 15:02:01
URL: http://volimte.blogg.se/
Postat av: Gussen

haha :) dom är iallafall goda!

2009-10-18 @ 02:23:09
Postat av: H

Ja, det gör jag och det är lugnt. Min kompis är här nu så jag skriver när jag får en ledig stund i veckan. :) Kram!

2009-10-18 @ 10:16:42
URL: http://myskinnydreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0