Tusen och en natt

Dagarna flyter samman och livet går på. Hmm.. Måste ta tag i allt, idag har jag iaf städat ur lghten men det behövs dammsugas ordentligt också. Jag körde ut allt till motellet, som jag ska bo på och var då dumm nog att ta dit datorn och mina böcker. Så nu har jag ingenting att göra förutom att plocka lite, va på fb, röka och sova. Håller på att färga i ordning håret, vart sån tråkig brun färg så det behövs. Lägger i en mer rödaktig nyans och hoppas att det ska bli bättre. Jag trivs i det mer mörkare håret vilket jag var nervös över att jag inte skulle. Att gå från blind till brun är ett ganska stort steg ändå. När jag gick från blond till mörk förra gången gillade jag det inte alls men kanske så var det för att det då var vår och att det då kändes bättre att vara ljus. Nu känns det iaf bra och jag vet att jag brukar trivas i rödaktigt hår, har ju trotts allt vart röd/orange hårig ett bra tag förut och älskat det då. Men nästa sommar kommer nog mycket möjligt gå tillbaka till blond, gillar ju det skarpt också!^^

Jag tror att jag har gått ned endel i vikt, jag vet dock inte säkert förän jag har vägt mig men allt känns lite pösigare iaf!^^ när jag ser mig i spegeln så ser det lite mindre ut, lång ifrån perfekt men då tror jag att fettsugning är det ända som hjälper...

Jag har börjat känna av rökningen i kroppen. Inte i hela utan mer i halsen och lungorna. Jag har alltid haft ett sorts "problem" med mina lungor och hals, det har alltid kännts som att de inte ger mig tillräckligt med syre genom att antingen ha för trång hals eller försmå lungor. En astma spray hjälper inte mycket. Men nu känns det lite värre... Antingen så har det blivit värre under den här månaden eller så är det bara jag som tänker på det extra mycket nu. Jag vet att det inte är bra, rökning dödar och bla, bla, bla... Men jag vill fortf inte sluta! De ger mig fortf ett sorts lugn som är helt underbart och de gånger jag känner att det inte är gott så röker jag inte... Weird...

Jag köpte ett halsband idag och en liten berlock. Halsband föreställer antingen en duva eller en ängel, beroende på hur man ser på den, och jag tycker den är helt underbar! Berlocken, som jag har satt fast på min backpacking väska, är det en ängel och en stjärna på. En skyddsängel kan man säga!^^ Jag gillar båda skarpt, kanske bara för att de är fina men sen tror jag att jag gillar att de båda för med sig em tro. Jag kan inte kalla mig super kristen men jag känner ändå att det är där ngnstans jag är. Jag tror inte på allt i Bibeln men jag kan inte heller säga att jag har läst den. Den ska med på resan så att jag kan, om jag vill, läsa och "studera" den. Det känns som en nyttig sak att göra liksom. :P

Just det, btw. Jag såg SDs valfilm idag. Jag skulle vilja skratta åt den men kände mest ett äckel. I min värld kan jag inte förstå hur man kan göra ngt sådant!
Själva filmen handlar om Sveriges ekonomi och man ser två personer som sitter och kollar igenom massa papper. Den ena står det pensionärer på liten skyllt framför och den andra invandrare. Hela tiden pratar en kvinna med släpig röst i bakgrunden. I bakgrunden är det massa siffror som rörsig som på en avgångstavla på en flygplats och helt plötsligt stannar de och visar en viss summa med röda bokstäver. Då åker två röda nödbromsar ned framför de två personerna men de tar ingen notis över det och även på nödbromsarna står det på ena pensionärer och den andra invandrare. En äldre dam med rullator kommer in i bild och skyndar så snabbt hon kan mot nödbromsarna. Hon tittar bakom sig och där kommer ett gäng kvinnor med barnvagnar springandes emot henne, alla är de klädda i svarta burkor. Det blir en kapplöpning mot bromsarna och innan man får se vem som kommer först byts bilden bort och man ser SDs logga, nödbromsararna och händer som sträcker sig emot de.
Jag kommer inte ihåg vad kvinna som pratar hela tiden sade men jag kommer ihåg illamåendet som åkte runt i magen medans jag såg det här! Fy fan! Nej, jag är inte för att en massa människor sitter och drar in bidrag utan att göra ngt, men vafan! Det verkar som att SD tror att det är allt invandrare gör! Jag känner mig förolämpad genom att en svensk ens kan tycka såhär. Värsta igentligen är ju inte filmen utan alla kommentarer till den på youtube där folk uttrycker sig possitivt om den. Vad hände Sverige?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Den där filmen vill inte jag se, fick ingen bra magkänsla när jag läste det där och den litar jag på. haha ;)

2010-09-01 @ 07:46:04
URL: http://matiigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0