Kom på en oro väckande sak!


Tänk om jag är gravid?! Ja jag vet att jag psyk bryter varje månad vid mensen! Men ändå! Jag är fem dagar över min planerade mens. Har en app på ifånen där du kan beräkna ca... Nu har det gått 38 dagar sen mensen sluta, 36 om man räknar med de 2 sista dagarna som mens fast det typ är bara brun gägga! Jag vet, jag psykbryter varje månad och har nojjat varje månad sen efter min abort om jag är gravid eller inte! Spelar ingen roll om jag har använt kondom (som ni som har vart med ett tag kanske vet att jag är sjukt dålig på!) eller om jag har haft mens imellan senaste sexet...

Nu sist använde vi faktiskt kondom jag och Se men den kan ju gå sönder! Innan dess så var det med D, oskyddat, men det är två månader sedan! Kan man bli gravid efter så lång tid? Tre veckor efter det sexet så fick jag mens liksom...

Fan jag vet inte! Annars är jag bara tjock och ful och extremt finnig för tillfället! Mina bröst har jag ju inte märkt ngn tydlig förändring på som sist men jag har vart känslig! Jag har sett ngt sorgligt och bara fått känslan av att börja böla med en gång!!
Fan. Kanske borde göra ett graviditets test ändå! Bara för att få bort den nojan!

Nu när jag tänker på det så var jag ju på ungdomsmottagningen efter Dför att kolla såret som visa sig vara en spricka (Det gör fortf skit ont! >.<) kollade sjukdommar men inte graviditets test! Sen nu var jag med Se... Borde kanske kolla mig för min egen skull, eller ska jag bara vänta ut det?

kram

Kommentarer
Postat av: Cookie

För att slippa vara så orolig kan du ju testa dig, du är nog inte gravid men det är ju skönt att veta det säkert:)

2010-04-09 @ 08:51:10
URL: http://donttakeorderfromacookie.blogg.se/
Postat av: Ebba

Om du fick mens efter det oskyddade så borde du inte vara gravid. Om kondomen spricker så spricker den oftast rejält så då syns det!



En "kompis" gjorde abort i 9an, hon fick jätteoregelbunden mens efter det och var alltid rädd för att ha blivit gravid igen... sa de ngt om det? Tror jag läst att det är en vanlig biverkning efter akut p-piller iaf att mensen kan bli oregelbunden, nog borde den då kunna bli det även efter en abort? Ring och fråga!??



Oro etc kan ju oxå påverka, så att mensen blir sen. Så kommer den vid mest olämpliga tillfälle istället :P



Ta hand om dig, sluta oroa dig det är säkert ingen fara, men kolla upp det för säkerhets skull! Har du funderat på att börja med p-piller eller liknande så att du har "dubbelskydd"? Då slipper du ju oroa dig? PoK!!!!!!

2010-04-09 @ 14:48:33
URL: http://srecanosmeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0