svull


   Såklart jagskulle svulla nu på kvällen... var så länge sedan sist ju>.< Blev pannkakor (Med hälften grahamnsmjöl dock) och maaaaassa ost.... Köpte billig gouda ost i förrgår som jag bara har ätit och ätit av utan ngt annat. Suttit här med min ost och hyvlat det in i munnen... Jag mår illa, jag vill spy. Menjag ska inte ens försöka! Bara dumt... Önska det fanns andra saker jag kunde göra.. Kan inte ta mina lugnande, bara för nödfall och att binge är inte den nödsituation jag tänker mig... Lite viktigare med att ha det ifall jag får igång mitt "Jag vill skära av mig handlederna!!!" Definitivt nu när det jag har kan vara beroendeframkallande, vill inte fastna. Men vad ska jag göra... vill inte må dåligt så full som jag är... >.<


Kommentarer
Postat av: ebba

men gumman! :(



är på msn om du vill prata?



Annars, jag fattar verkligen verkligen vad du menar... och jag tror jag vet varför du mår som du gör... nu har du ätit superlite en period, ingen riktig mat alls... och då skriker kroppen efter mat! Mat och vatten är livsviktigt för våra kroppar så de motarbetar oss om vi vägrar dem det (tyvärr vill man oftast säga i ärlighetens namn men men...).



Jag vet att det låter skitdumt och som en klyscha. För ett halvår sen trodde jag inte heller på det. MEN att genom att äta riktig mat så kan man sakta men säkert gå ned i vikt och slippa hetsarna! För ett år sedan vägde jag 8 kg mer men "åt aldrig"... jag fastade eller hetsåt - och nu äöter jag frukost, lunch och middag VARJE dag och väger ändå 8 kg mindre! Jag fick en sån kommentar en gång, att jag skulle sluta banta och äta GI och riktig mat istället, för att så länge jag hetsade och kräktes skulle jag aldrig bli smal. Men jag trodde inte på det. "Att äta mat och gå ned i vikt, hahaha NO WAY" - tänkte jag.



Vi snackade om det igår kväll... visst det går sakta - men det går sakta åt rätt håll! Och dessutom så mår jag så mkt bättre nu än då man var i klorna på bulimidjävulen!



Så inte för att dra en klyscha för dig. Men jag tycker du ska sätta dig ner och planera in livsmedel som du anser är ok att äta, till en frukost (tex gröt?), en lätt lunch och en lätt middag iaf. Äter du lite men regelbundet så komemr man inte tappa kontrollen på samma sätt längre!



<3 ta hand om dig gumman

2009-09-14 @ 22:19:39
URL: http://volimte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0