Har gått upp


Hade inte vägt mig på evigheter så skulle jag göra det idag... Surprise surprise jag har gått upp! Då var det bara inte mens feelingen som gjorde så att jag kände mig tjock, jag är tjock... och fattig dessutom... Bre gjort av mig...  Mina lår är lika feta som USA och min mage viker sig som Vancouvers pistar... Ta och komme igång med träningen då! Sakll igentligen ned till en kompis imon och festa med henne och massa folk då hon fyller år, vet dock inte om jag är så pepp på det längre dock. Känns så omständigt att ta sig dit och hem... Har blivit strul med bilar och sånt nämligen... Jag får plats i en bil ned men inte upp... Hur gör man när man säger till en kompis att man inte vill komma ned längre? Att man gärna hellre sitter hemma i sin lägenhet och ser på en film ensam? Det är hennes födelsedag liksom och jag träffar henne inte så ofta, men ändå... Jag har inte råd med en present och sen så kostar alkohol och  resa... jaghar 1100 kvar på kontot då jag köpte filmer och smink i söndags. Jag har köpt en tröja, en bag och en pin på huvudkontoret. Plus fika på tåget och shit liksom... Jag får skylla mig själv som har spenderat, ja vistt men ändå! Jag vet inte helt enkelt... NU ska jag käka sallad med M också vid fyra... Just det hitta en räkning på 500 till tandläkaren dessutom! kul... Får ringa antagligen och säga att jag inte kan komma...

Usch känner mig så nere... Antagligen pga allt fett på min kropp... Ingen kärlek och penga problemen...  Att jag spendera så mycket i Söndags skyller jag på att jag ville trösta mig för att gammelmormor inte finns kvar... Det var så jag tänkte iaf när jag handla... Jag förtjänar de här fyra filmerna, jag förtjänar den här chips påsen, jag förtjänar den här ögonskuggan, ögonbrynspenna, skuggpenslarna, eyeprimern, hårfärgen, torrschampot... Lätt över en tusenlapp liksom... Samma sak med chokladen på tåget. Jag förtjänar en schweizernöt, en godis påse på 80kr (pressbyrå pris) cola zeron upp, jag förtjänar den här schweizernöten, stora marabouchoklad kakan, loka ned... Jag förtjänar de här böckerna och de här tidningarna... Fattar ni hur mycket jag har spenderat? Inte bra... Det roliga är att av godispåsen så käka jag faktiskt typ bara 10-20 bitar och resten gav jag till mina kurskamrater... Ganska duktigt tycker jag hahaha ^^ Måste se ngt possitivt...
Nu när jag har skrivit ned allt jag har köpt ser jag hur mycket det är! Jag kan inte skylla allt på att  jag har vart nere pga min gammel mormors bortgång (Tidningarna och pocketböckerna köpte jag innan jag fick reda på det) Men det har säkert vart en liten bit då jag känner mig bättre på ett sätt när jag köper...

En liten rolig sak om provet igår... Jag har ju vart jätte nervös inför det att jag inte ska klara det och sånt. Specielt att jag inte ska komma in på deans list.
Som jag precis har slått upp betyder enligt lexin :dean's list---{amerikansk engelska} dekanlista, lista över de bästa studenterna vid ett universitet. Även så betyder det Dekanus, vilket är ett ord jag har aldrig hört förut!

Men jag kom in på den den här gången och är stolt över det! ^^ Men det roliga då är att jag mår dåligt över att jag inte var en av de tre som hade 100% rätt... Jag har nått ett mål men när jag ser att det finss personer som har kommit över det målet så blir jag besviken på mig själv att jag inte kom dit också! Dock är det skönt att veta att de som festa mest inte kom med på deans lista! Det vill säga de som var högljudast liksom!
Sen hade vi ngt som heter goldenhat award! Det är en person som får en enkel gyllene ram med ett billigt gyllene papper i. På papret finns ett foto på oss alla som har vart med och allas signatur och även en liten billig gyllene sak som det står golden hat award. Den är inte värd ngt i pengar men det som gör den så viktig är att det är vi i kursen som har röstat fram den personen som får den genom att på ett litet papper skriva den person som vi tycker har gjort ngt specielt under de dagarna på kursen! Jagtyckte det var lite roligt att den personen jag rösta på blev den personen som vann! Trodde jag inte på ettt sätt. Jag hade lite problem med att komma på vem jag skulle rösta på men så dök ett namn upp i huvudet och det var det namnet jag skrev! Jag kan inte komma på varför jag tänkte påden personen men det kändes rätt på ngt sätt. Tänker jag på det nu så kan jag komma på hur snäll den här personen var och jag har inga som helst invändningar mot att den här personen ska få detta pris! Sen är jag glad att den som vann inte var en av de högljudda liksom^^ Haha skulle ha dött om en av de personerna hade vunnit liksom! ^^

aaahh... nu börjar koffeinet verka! Det är ngt jag måste köpa också! Det har börjat ta slut... Har kanske tre doser kvar och det räcker ju inte till ngt liksom.. bara helgen om jag vill komma igång med ngt >.<

Usch berätta precis för M att jag inte har ngra pengar till att boka resa.. Hon är garanterat sur på mig då hon berätta att hon har sparat hela månaden "som fan". Vad ska jag göra liksom!? Det är så i min familj, min mor är lika dan...  Hon shoppar när hon inte mår bra... Och M har ju svikit mig flerar gånger genom att inte betala tillbaka pengarna som hon har lånat, hon har fortf mina byxor sen fem månader tillbaka som hon "glömmer" varje gång plus att hon inte vill ta fram de när jag är hos henne för att "de är underst i garderoben.." hon får stå ut med de här isf...

well well.. va långt det blev.. hehe märks när jag är på datorn och inte på iFånen ^^

pyss

Kommentarer
Postat av: Ebba

ååååh gumman!



Först och främst. Jag har exakt samma problem med att jag inte kan vara nöjd över en prestation, om det är någon annan som varit bättre. Det är så fel - att det går bra eller bättre för någon annan gör inte att mitt bra resultat är sämre! Det är lika bra fortfarande! Man måste sluta jämföra sig själva hela tiden, men det är sååå svårt!



Sen shoppingen - man kan ju utveckla shoppingberoende med. Det triggar igång samma "må bra centrum" i hjärnan som mat, alokohol, cigg osv. Jag kan oxå få en släng av sådanna där "maniska" besatta perioder, då jag köper en massa onödiga saker bara för köpandets skull :S



Men din kompis får väl ta det ffs! Om hon vet att hon är skyldig dig pengar borde hon betalat tillbaka när du sa så där,och man kan aldrig kräva att någon ska komma när man bjuder in till fest om man vet att det leder till omfattande resekostnader och dyl. Det hör till vett och etikett...



Jag hatar vågar, jag hatar allt som har med vikt och kropp att göra :S

2010-03-05 @ 16:25:42
URL: http://srecanosmeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0