Nu

 ärdet lite mer ordning påbloggen, är fortf inte hel nöjd men orkar inte göra ngt åt det nu! >.<

   Jag hoppar över Bodybalancen idag och åker till gymmet och springer lite istället. Med tanke på hur skönt det var igår så längtar jag faktiskt lite ^.^ Dagens intag igår vart inte mycket

   2 bananer
   1 scones

   :O liksom. Dessutom var det "nyttig" scones utan smör ochmed linfrön! (smakar lika gott!!! tasta!!) Äh vad fan jag slänger in receptet på det! Om ni gör efter receptet får ni en scones,vilket kanvara tillräckligt!^^

   Nyttiga scones

   2 dl gramhamnsmjöl (
går bramedvanligt om man inte har)
0.5 dl solrosfrön (använde inte jag)
2 msk linfrön
1 tsk bakpulver
0.5 tsk salt
1.5 dl mjölk eller filmjölk

   

Gör så här

Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Rör ner mjölk/filmjölk och blanda ihop smeten. Bred ut på en plåt med bakplåtspapper. Låt grädda mitt i ugnen på 250C i ca 10 min, eller tills sconesen fått fin färg.


  
Jag var tvungen att lägga till lite mjöl, men annars så funkardet finemang! Blev dessutom tipsan av min tjejdoktor häromdan att krossade linfrön ärbra för magen och bajset... Det gör det inte lika hårt vilket kanvaramitt problem med rump sprickan.

  
Hör av mig senare! Skajobba ikväll så blir inte så mycket till inläggdå!

   puss

Kommentarer
Postat av: DPYKM

Hela linfrön är lika bra som krossade ^^

2009-09-05 @ 16:44:43
URL: http://dontplayyouknowme.blogg.se/
Postat av: carro

vet du hur mycket kalorier det är i det?:D

2009-09-05 @ 21:51:06
URL: http://wewillmakeit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0