Fick mina böcker idag!! *lycka*


   hade beställt lite böcker frånadlibris för ngn vecka sen och de kom idag! Så jaghar precis varit ute och hämtat de!! De jag harköpte är:

   The host (Eller genmo dina ögon som den heter på svenska) avStephanie Meyer, som är författaren till twilight trilogin.


   Djurens gård och 1984 av George Orwell. Jätte kända böcker som många får läsa i skolan men som jagi nte har fått en chans till att göra. Dock har jag alltid varit skit nyfikenpå att läsa de och nu har jag ju min chans! De ärju inte långa alls ens.

  
Artemis Fowl Första boken av Eoin Colfer.  En  ganska känd ungdomsbok som min bror har haft. Jag har läst den innan och har även läst andra boken (finns ännu fler) Men kände att jag vill gärna ha den!

Aniara Av Harry Martinson. En helt underbar bok!! Läste den i gymnasiet på svenskan när vi sjöng Carl-Axel Dominiques musik version av den. (Musiken rekomenderar jag verkligen! Klassisk men ny och det var faktiskt riktigt koolt att få vara med i kören när de satte upp Aniara i Lkpg MED Carl-Axel själv, hans son som dirrigent och flera andra i hans familj bland skådespelarna! Dock var jag inte med på föreställning då jag blev sjuk... :( Något som ajg ångrar...) Boken är skriven på prosa (Tror jagdet heter) och jagtycker den är svår att läsa då jag inte kan komma in i ngn rytm, men den är verkligen ett måste att läsa! Svensk literatur historia, nom nom nom!! ^^


Kommentarer
Postat av: DPYKM

Det är frysta jordgubbar XD Men finns färska (svindyra) jordgubbar på marknaden på torget där jag bor :P



Just nu tar jag massa naturmediciner och får inte blanda med annat :(

I så fall måste jag fråga min naturläkare om råd och hon försöker få mig att bli "normal" (inte räkna kcal osv osv. Men brukar dricka massa kaffe och redbull fast jag inte får XD



Jag är 19. Du då?

2009-09-07 @ 19:50:52
URL: http://dontplayyouknowme.blogg.se/
Postat av: Tess

haha! jag har inte druckit mjölk osv regelbundet på 4 år. Har väll hänt någon gång ibland, men högst två gånger om året eller något! haha

2009-09-07 @ 21:10:31
URL: http://lith.blogg.se/
Postat av: thinbeauty

sv: åh, en massa har hänt, men det är så mycket att förklara.. jag är sämst iaf. lägg till mig på msn, så kan vi snacka mer, om du vill?



men håll fast vid dina vänner, alla har sina brister ibland, forgive and forget om du verkligen tycker om dom, right? :)



& by the way, vill verkligen läsa The Host, du får skriva sen om den var bra :D



puss<3

2009-09-08 @ 07:42:03
URL: http://thinbeauty.devote.se
Postat av: Tess

ja men absolut, jag har sagt åt honom att han inte kan förändras pga mig, och han har gjort det helt klart att han förändras för att han själv inte orkar leva osm han gjort längre. Min morsa jobbar inom vården och har sett allt det värsta som finns i dne världen och tror verkligen inte på att folk som hållt på med droger kan sluta, vilket är hemskt och tragiskt.

Jag älskar honom, och han gör mig lugn på ett sätt som ingen annan kille gjort tidigare. Jag kan liksom prata med honom, och allt... Jag vet inte, det känns hopplöst, pga av min familj. Inte pga av droger, eller oss, eller något annat liknande.

2009-09-08 @ 14:06:01
URL: http://lith.blogg.se/
Postat av: Skinny

Jag tänkte faktiskt köpa Artemis Fowl eller Genom dina ögon ,idag.Jag är väldigt mycket för fantasy och sci-fi böcker.men vågade inte ifall dom inte är bra:( haha fegis!

2009-09-08 @ 18:03:32
URL: http://iwantbones.blogg.se/
Postat av: borninjune

Boken av Stephenie Meyer köpte jag för över ett halvar med bara orkat igenom de första 70 sidorna. Inte för att jag tyckte att den var dalig, men jag hade för mycket annat vid sidan av att göra och sen började jag läsa ett par andra böcker och sen dess star den i bokhyllan. Tyvärr.

2009-09-09 @ 17:28:28
URL: http://borninjune.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0